PhotobucketCan U Feel My HeartbeatPhotobucket

Thursday 27 October 2011

review hello stranger....



hai uolls... arini aq nak kongsi ngn korang pasal cerita HELLO STRANGER. mesti ramai antara korang yang dah tgk cerita ni kan. haha, aq baru je tgk, padahal da lame org tgk cite ni. movie ni dari thailand. pada mula, cam xberminat nak tengok. pas2 bile tgk trailer ok jugak cite ni. ley layan.... pada aq best la.suke suke suke cite ni. pengambaran cerite ni hampir 90% dekat korea.

ok. ni aq nak ceritaserba sedikit pasal sinopsis movie ni.


Hello Stanger ni berkisahkan tentang 2orang anak muda yang masing2 tak kenal antara 1 sama lain melakukan perjalanan ke korea.si lelaki melakukan perjalanan ke Korea semata-mata ingin melupakan kisah cintanya yang putus bersama satu group travel, manakala si perempuan pula yang sangat gemar menonton filem drama korea melakukan perjalanan ke Korea untuk mengunjungi tempat-tempat yang menjadi lokasi pengambaran drama korea favoritnya, Winter Sonata sekaligus menghadiri pernikahan kawan nya yang berbangsa korea. Mungkin ditakdirkan tuhan atau hanya kebetulan, dua orang anak muda ini bertemu satu sama lain. si lelaki yang tersesat dan ditinggal oleh group travelnya bertemu dengan si perempuan. jadi si perempuan  inipun dengan terpaksa menghantar si lelaki itu kembali ke hotelnya disebabkan lelaki itu tidak tahu selok belok jalan di korea. Awalnya, si perempuan tidak begitu suka dengan kelakuan lelaki itu yang cerewet dan terlalu annoying, tapi dah nama cerita romantic, lama-lama kedua insan terbit perasaan dari sekadar teman menjadi lebih dari sekadar teman. Mereka mulai saling menceritakan kisah cintanya satu sama lain. Dan akhir dari film ini akan mempertanyakan, apakah kisah cinta mereka akan berlanjutan setelah mereka kembali ke Bangkok dengan satu sama lain tidak mengetahui nama masing-masing? Dan penonton pun akan dibawa untuk menjawab pertanyaan ini.


pelakon perempuan ni comel laaaa.....

 dua-dua sama cute ;)
lakonan dhanasevi and sophon, cute kan pasangan ni.


4 comments:

  1. wah,cam best je,.bella pun lum tengok lagi,nanti nak tengok gak,lau ade mase,hehe

    ReplyDelete
  2. da tengok gak citer ni..laan gak r..tapi x best ending sbb still xtawu nama..haha

    ReplyDelete
  3. haha...kan cite ni endingnye tgantung... saje bia penonton bpikir. maybe laki2 tggalkan name die, then pempuan2 call radio2 balik minta no lelaki2. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...